Prywatne
711 || Avatary pbf Blondiee Graphics Colorful Squares Diaphanerose Follow the Flame Galeria by Dusia Głęboki Off Grafika Centaura Graphical dream Graphical thoughts Graphic Valley Graphics Temptation Heartbeat Graphic Kropla Sztuki Król trefl Kotuch Larwiasta Tapeciarnia Lost Souls Graphics Pandemonium prettysmilex Rinne Lasair Rockmenowa Scargraf Szablonodsiewnia Unfaithful heaven Unique Graphic Weathered Soul
Grupowe
AB City Bajkowe szablony Dellyland Graphic Heart. Graphic Poison KPOP's Grafic Land of grafic Panda Graphics Secret Templates Szabloniarnia w Łatki Wioska szablonów
Zawieszone
101mini 404error 98 Seconds 94jellies All of me Angels Graphics AnpirArt Art of Monster B.F.P - Graphics Bezdech nocny Bleeding Through Blood Bonds Bravery graphics Butterflies Island Classical Graphics Coequal Coneq Dark Dream Dark Graphic Dark Side of Asgard Demigods Graphic Desirouss - sesje :) Distorted System Dotyk magii Dusza Anayi Engraving Greys Fabryka szablonów Fantastic Graphics Farfallen Graficzna przystań Graficzny Klucz Grafika tu i tam Graphic Foxes Graphic Luna Graphic Rhythm Graphique du Monde Graphic Harmony Graphics Secret Half A Heart Graphic idk-p Imagination of scath Immortal Souls I'll catch you if you fall Irresistible K-4S kotxox || graphic Kraina Szablonów Królestwo Szablonów Krytyczna biel Leprokonus Little Sparkly Thing Lunedolly madziula-graphic Magic Breath Maudlaisy Minist. szablonów MRUwisko Nasz graficzny zakątek Natt liv Occulta Sonomia Graphics Paix - my design & graphic blog Play with me seek and hide Pomocny Pomost Pretty Sinner Psychodeliczna Sel. Rosalainess Rose Perdu Sayendesse Secret Artwork shimmyshame Sosowa Szabloniarnia Spadająca Rozgwiazda Strove Szablon caffee Szablono Sfera Szablonowa Owczarnia Szablonowo Świat grafiki Terrible Crash Time Machine Tropical Talent Tworzone z sercem Überschrift Violainess Watch Me Burn Wolfie GEE Wonder Templates World Magic Graphics Wyimaginowana grafika Wyspa Twórczości Zaczarowane szablony Zatracone Dusze Zatsune Graphics

O katalogu grafików

Katalog grafików to najstarszy funkcjonujący spis blogów graficznych. Poruszamy tematy ważne dla blogosfery, staramy się być blisko naszych czytelników, a także dostosować się do każdej osoby, która nas odwiedza. Zachęcamy do zaobserwowania katalogu, jak i polubienia naszego fanpejdża, aby być na bieżąco. A skoro o mediach mowa, zachęcamy również do dołączenia do naszej grupy na facebooku. Graficy, łączcie się to strona zrzeszająca wszystkich maniaków szablonów, nagłówków czy sygnatur. Powstała ona na potrzeby rozrastającej się w szybkim tempie grafikosfery; członkowie pomagają sobie nawzajem, jak i poruszają kluczowe tematy.

Aktualności

Remake challenge

Czyli innymi słowy akcja, która ma za zadanie pokazać, jakich
postępów dokonaliście przez dany okres czasu. Wyzwanie powstało we współpracy z Rinne, która tenże challenge wzięła pod swoje skrzydła. Wszelkie szczegóły znajdziecie w tej notce. Nudzisz się w wakacje? Upał daje się we znaki? Szukasz zajęcia? Zmierz się z samym sobą!

Nowa twarz przeglądu

Tak, tak - to dzieje się naprawdę! Od teraz to
WY decydujcie o tym, czyje prace będą się ukazywały w cotygodniowym przeglądzie. Od soboty aż do środy macie okazję na wytypowanie dzieł swoich faworytów. Serdecznie zachęcam do licznego udziału. Im Was więcej, tym bogatsza notka. Niech perełki ujrzą w końcu światło dzienne!

Wattpad? Ależ tak!

Mam wspaniałą wiadomość dla grafików, którzy zajmują się tworzeniem
okładek na Wattpada. Kochani, Katalog otwiera się na Waszą twórczość! Poprzez nasze konto na tejże platformie będę bacznie obserwować każdy Wasz ruch oraz rozpowszechniać Wasze prace w przeglądach. Szczegóły niebawem!

Wywiad z Natalie.

Autor: Eff. ♥

Edit od Impossible thing ♥: nie komentujecie : ( żyje tam ktoś w ogóle?
Wywiad z Natalie, z Mystery Graphic.


Oto wywiad:


1.Od kiedy zajmujesz się grafiką? Jakie były początki twojego "graficzenia"?
Właściwie nie pamiętam jakiegoś dokładniejszego terminu, ale nie zajmuję się grafiką bardzo długo. Zaczęło się w sumie od tego, że założyłam blog z opowiadaniem, a wszyscy wokół mieli nagle różne wymyślne grafiki. Nie wiedziałam wtedy, że istnieją takie rzeczy jak szabloniarnie, więc otworzyłam swojego GIMP-a i sama zaczęłam próbować i tworzyć.
2. Onet VS blogspot?
Nigdy nie miałam bloga na Onecie, więc za wiele wypowiedzieć się nie mogę. Śmiało mogę jednak stwierdzić, że blogspota nie zamieniłabym na nic innego.
3.Co jest dla Ciebie inspiracją przy tworzeniu szablonów oraz innych graficznych dodatków?
Nie sądzę, żeby były jakieś rzeczy, które miałyby większy wpływ na tworzenie grafiki. Rzadko, bo rzadko, ale zdarza się, że zainspiruje mnie cytat z piosenki. Ale to wszystko. Przeważnie po prostu znajduję jakiś obrazek i zwyczajnie stwierdzam, że to z nim stworzę następny szablon.
4.Jaki był pierwszy program, w którym tworzyłaś?
Pierwszym był GIMP. Wiedziałam o nim tylko dlatego, że potrzebowałam kiedyś do szkoły. Gdyby nie on, to kto wie, pewnie męczyłabym się w Paincie. Oj, to by była katastrofa.
5.Skąd zamiłowanie do grafiki?
Nie wszyscy ludzie lubią tworzyć grafikę, nie wszyscy też potrafią. Ja w jakimś niewielkim stopniu się na tym znam, więc czemu by im nie pomagać? ;)
6.Czy są blogi graficzne (niekoniecznie polskie), które odwiedzasz bardzo często? Czy masz jakąś swoją inspirację?
Przeważnie nie odwiedzam ani polskich, ani zagranicznych, bo nie mam na to czasu. Może to śmieszne, ale z reguły zabiegany ze mnie człowiek i nawet na takie strony nie mam za bardzo kiedy wchodzić. Jeśli już na nie zaglądnę, to raczej się nie udzielam – jestem bardziej typem obserwatora.
7.Czy w swojej karierze grafika pojawiały się momenty kryzysowe kiedy chciałaś, ot tak zrezygnować z bloga oraz grafiki?
No tak, a kto nigdy w życiu nie ma takich momentów zawahania? Prędzej czy później każdego to dopada, tak samo i mnie. Szczególnie w roku szkolnym, wtedy zdarza się i tak, że nie wchodzę przez jakiś czas w ogóle na blogspot, bo już nie mogę wytrzymać. Czasem jest również tak, że wydaje mi się, iż każdy szablon, który robię jest beznadziejny, więc po prostu go kasuję. Dlatego mam spore odstępy czasowe przy dodawaniu grafiki. Aktualnie blog jest zawieszony i zapewne za niedługo zniknie z blogosfery. Myślałam o tym, aby dołączyć do jakiejś szabloniarni, ale tam na pewno potrzebna jest większa systematyczność.
8.Czy w Twoich pracach jest jakiś znak szczególny wyróżniający Cię spośród innych graficzek/grafików?

Zapewne tak, jak u większości jest to podpis. Na sporej części moich prac jest Topaz, choć ostatnio staram się go nie dodawać. Ostatecznie, żeby było go jak najmniej widać. Tak to jest, jak ktoś robi grafikę na szybko – trzeba jakoś zamaskować niedoskonałości, chociaż zbyt dumna z tego nie jestem.
9.Jakie twoim zdaniem prace (subtelne, delikatne, jasne, ciemne, mroczne) wychodzą Ci najlepiej?
Właściwie ciężko mi stwierdzić. Jeszcze nigdy nie byłam w pełni zadowolona z żadnej swojej pracy. Nie mogę spędzić całego dnia na tym, żeby dopracować wszystkie szczegóły, dopasować sobie dokładnie każdy kod. Już dużo razy chciałam dłużej popracować i stworzyć coś naprawdę dobrze, ale i tak znalezienie na to czasu kończyło się fiaskiem.
10.Co uwielbiasz najbardziej w swoich pracach?
Szczerze mówiąc, nie ma nic takiego. Jak wspomniałam wyżej, nie zrobiłam jeszcze czegoś, z czego byłabym tak naprawdę zadowolona.
11.Czy w Twojej karierze były jakieś zgrzyty? Kłótnie?
Raczej takich nie było. Nie jestem typem osoby, która koniecznie musi dorzucić swoje trzy grosze i być w centrum każdej kłótni. Ktoś musiałby mnie naprawdę bardzo, bardzo wkurzyć.
12. W jaki sposób reagujesz na komentarze? Te miłe jak i nie?
Wiadomo, miłe komentarze zawsze cieszą. Nie przypominam sobie natomiast żadnych złych, a szkoda. Trudno stwierdzić, co wypadałoby poprawić, nad czym popracować, kiedy nie do końca wiadomo, jak to wygląda okiem innych.
13.Czy w jakiś sposób wiążesz swoją przyszłość z grafiką?
Swego czasu chciałam, ale moja koncepcja zmieniała się już kilka razy. Jak na razie się na to nie zanosi, chociaż kto wie, co będzie w przyszłości.
14.Co mogłabyś poradzić początkującym grafikom? Jakaś rada od serca?
Sama nie jestem jakoś specjalnie na ‘poziomie zaawansowanym’, bo zbyt długo grafiką się nie zajmuję. Na pewno mogę powiedzieć, że nie powinno się załamywać na samym początku – nie wszystko od razu wychodzi nam tak, jak chcemy. Trzeba ćwiczyć, szukać rozwiązania, w końcu się uda. Nawet najlepsi ciągle się uczą. Zawsze zresztą można zapytać kogoś o radę. Osobiście lubię pomagać innym w tego typu sprawach, chociaż teraz nikt już nie pyta. I broń Boże, nie kopiować szablonów innych osób, bądź ich zmieniać. Zdarza się, że niektórzy tak robią, ale po co? To tylko dowodzi, że nie jest się w stanie nauczyć samemu i gwarantuję, że wtedy nikt nie będzie miał najmniejszej ochoty na szablony od kogoś takiego.
Pozdrowienia dla załogi Katalogu i czytelników :)


W imieniu załogi Katalogu Grafików, dziękuję za udzielenie wywiadu!

Frambuesa .

2 komentarze: