W tej witrynie są wykorzystywane pliki cookie, których google używa do świadczenia swoich usług i analizowania ruchu. Twój adres ip i nazwa klienta użytkownika oraz dane dotyczące wydajności i bezpieczeństwa są udostępniane firmie google, by zapewnić odpowiednią jakość usług, generować statystyki użytkowania oraz wykrywać nadużycia i na nie reagować.

Logo

Witaj na Katalogu Grafików , w sercu grafikosfery, gdzie wspieramy i doceniamy każdego grafika. Znajdziesz tu aktualności, artykuły oraz przeglądy pełne różnorodnych i ciekawych prac.

TŁO

POZNAJ NASZYCH GRAFIKÓW

KATALOGI

— 5 stycznia 2015
(C) Dakota

Wreszcie nadszedł moment, w którym przemogłam się i zabrałam za wywiad. W dniu dzisiejszym goszczę u siebie Dakotę z bloga bloodbonds.blogspot.com, która uraczyła mnie swoją obecnością. Z siedemnastoletnią Olą porozmawiamy o grafice, napomkniemy o zainteresowaniach, a także nie zapomnimy o zwierzakach! Serdecznie zachęcam do lektury :)

1. Blog powstał we wrześniu dwu tysięcznego trzynastego roku. Z początku idea była taka: trochę grafiki, trochę pamiętnika. Skąd taki pomysł? Czy dalej trzymasz się tego, co założyłaś grubo ponad rok temu?

Tak, na początku taki był zamysł, ponieważ nie lubię takich "suchych" postów. Moim zdaniem zarówno grafika, jak i treść jest ważna. Nadal staram się trzymać tego, o czym napisałam w pierwszym poście na blogu. Jednak teraz staram się również dodawać trochę więcej grafiki. Na początku pojawiało się więcej treści, a grafiki prawie wcale. A w końcu to blog graficzny, więc należałoby dodawać trochę więcej jakichś dodatków :)

2. Dlaczego akurat "Blood Bonds"? Jakaś inspiracja filmem/książką/muzyką, a może przypadek? Skąd Olu taka nazwa?

BloodBonds, czyli Więzy Krwi. Pamiętam, że jeszcze rok temu, miałam ogromnego fioła na punkcie Pamiętników Wampirów i samego Klausa. Do tej pory uwielbiam fantastykę, wampiry i wszystko, co związane z magicznym światem, więc zdecydowałam się na taki adres. Dodatkowo, z tego co pamiętam, to jeden z odcinków serialu był tak zatytułowany. A nie chciałam adresu, który od razu by się kojarzył z grafiką, bo tego jest pełno w blogosferze :)

(C) Dakota

3. Czym dokładniej kierujesz się w grafice? Jakie dodatki lubisz tworzyć najbardziej? Preferujesz nagłówki, sygnatury, ikony? Co do ciebie przemawia?

Nigdy nie mam konkretnego pomysłu. Zazwyczaj nic z tego nie wychodzi, więc prace tworzę spontanicznie :) Bardzo lubię tworzyć nagłówki, ponieważ mam większe pole do popisu i mogę eksperymentować. Na mniejszych pracach nie wychodzi mi to niestety. 

4. Jakie to uczucie, gdy czujesz się docenioną? W końcu twój blog jest chętnie odwiedzany i należy do popularnych!

To bardzo miłe, gdy ludzie doceniają, to co robię. Jestem naprawdę szczęśliwa, gdy ludzie odwiedzają mój blog. Jeszcze rok temu nie pomyślałam, że tyle osób będzie na niego zaglądało.

(C) Dakota

5. Jesteś bardzo rygorystyczną osobą, jeśli chodzi o przestrzeganie zasad. Czy w twojej ponad rocznej karierze zadarzyła się jakaś sytuacja, w której czytelnik złamał regulamin? Jak reagujesz wiedząc, że ktoś popełnił w pewnym sensie "przestępstwo"?

Niektóre osoby, które zaglądają na mojego bloga, nie czytają regulaminu, a szkoda. Wiele osób pobiera moje dodatki, mało osób mnie o tym informuje, a już nie wspomnę o podaniu hasła przy pobieraniu czegokolwiek. Jest mi z tego powodu bardzo przykro, bo w końcu siedzę nad tymi teksturami czy innymi dodatkami, a komuś ciężko zajrzeć do zakładki "regulamin." Przecież nie proszę o wiele. 

6. Grafika, jak wiadomo, to wzloty i upadki. Raz na wozie, a raz pod wozem. Czy miałaś chwile zwątpienia? Były momenty, w których pragnęłaś rzucić tym wszystkim i po prostu opuścić grafikosferę raz na zawsze? Jak sobie z takim uczuciem radzisz (o ile cię takowe nachodzi)?

Miałam i to nie raz chwile zwątpienia. Nieraz dopadała mnie myśl, że jestem beznadziejna w tym, co robię i powinnam raz na zawsze opuścić grafikosferę. Jednak potem uświadamiałam sobie, że przecież grafika, to coś co po prostu uwielbiam i nie byłabym wstanie odejść na zawsze.

(C) Dakota

7. Ostatnia impreza świąteczna okazała się sporym sukcesem, a na blogu zawitał tłum. Spodziewałaś się takiego odzewu?

Szczerze mówiąc, to nie. Święta, to okres, w którym niektórzy wyjeżdżają do rodzin i myślałam, że post z imprezą będzie świecił pustkami. 

8. Grafika to przecież nie wszystko. Czy po za nią masz jakieś inne zainteresowania? Uprawiasz jakieś sporty? Ulubiona muzyka, film, książka?

Zdecydowanie czytanie książek. Mam swoją małą biblioteczkę, która stale się powiększa. Preferuję fantastykę, ale nie pogardzę inną, dobrą książką  z innego gatunku. Bardzo lubię też oglądać filmy.

(C) Dakota

9. Skoro już jesteśmy z butami w twoim życiu prywatnym to korzystając z okazji pragnę spytać, czy masz w domu jakieś zwierzaczki (sama mam małe zoo, a więc grzechem byłoby nie spytać cię o to).

Mieszkam na wsi, więc zwierząt u mnie bez liku :P Niestety, ale nie mam w domu żadnego zwierzaka, moi rodzice są temu przeciwni. Ale mogę powiedzieć, że mam 7 kotów i 5 psów, które biegają sobie po dworze :)

10. Wróćmy jednak do świata grafiki. Na blogu napisałaś, że koleżanka nauczyła cię robiź awatary i od tamtej pory już dobrze wiedziałaś o tym, co chcesz robić. Jak więc wyglądały twoje początki? Było ciężko? W jakim programie stawiałaś swoje pierwsze kroki?

Tak. To właśnie koleżanka pokazała mi, jak zrobić najprostszy awatar. Wtedy byłam zarejestrowana na pewnym forum, gdzie robienie prostych grafik, tj. sygnatur z jednego zdjęcia, awatarów czy animacji, było bardzo popularne. Wcześniej pisałam opowiadania, a potem grafika tak mi się spodobała, że porzuciłam pisanie. Ja również chciałam spróbować w tym swoich sił. I jak widać zostało mi do dzisiaj :)

(C) Dakota

11. W jednej z zakładek twojego bloga przeczytałam, że pisałaś opowiadania, więc pytanie o to, czy BB był pierwszym blogiem byłoby bezsensowne. No więc postaram się to sprecyzować. Czy oprócz Blood Bonds miałaś wcześniej jakieś graficzne blogi?

Graficzne tak. I jedno z opowiadaniem. Blogów z grafiką miałam kilka, ale wszystkie upadły po kilku postach. Zabrakło mi sił, bo nikt nie zaglądał na mojego bloga, jeszcze wtedy na Onecie była popularna grafika za komentarze. Co wydawało mi się kompletnie bez sensu. Zazwyczaj po 4-5 postach albo opuszczałam bloga, albo go całkowicie usuwałam. BloodBonds prowadzę najdłużej.

12. Dakoto, działasz poza blogiem, na którym obecnie bazujesz? Współtworzyłaś niegdyś jakąś szablonarnię, a czy gdybyś miała taką okazję - podjęłabyś się wyzwania?

Nie. Nigdy nie współtworzyłam żadnej szabloniarni. Co do propozycji, to dostałam jedną od Dunst. Podzieliłam się tą wiadomością w poście z Imprezą Świąteczną. Do typowej szabloniarni się nie nadaję, bo nie mam pojęcia o CSSie. Co prawda zrobiłam jeden szablon, ale z wielką pomocą wanilijowej. Może kiedyś... ale na pewno nie teraz :) Można mnie spotkać na kilku forach, na których dodaję  prostą grafikę :)

(C) Dakota

13. Powolutku zbliżamy się do końca, aby nie zamęczyć cię zbytnio. Z mojej strony padło naprawdę wiele pytań, ale obiecuję, że to, które zadam będzie ostatnie. Czy planujesz w najbliższym czasie jakieś akcje na blogu? Może masz zarys jakiejś graficznej imprezy/konkursu?

O konkursie raczej nie myślałam, ale będę powoli się zbliżała do kolejnej graficznej imprezy, ale nie zdradzę z jakiej okazji :) Na dzień dzisiejszy mogę powiedzieć, że impreza graficzna się pojawi i to nie jedna :)

Dziękuję Dakocie za poświęcenie czasu i odpowiedzi. Cieszę się, że graficzka zgodziła się na udzielenie tego wywiadu. Gdybyście mieli okazję - o co spytalibyście Olę? Mam nadzieję, że wywiad wam się spodobał i miło się czytało :)
Podziel się tym postem na:
Wiemy jak ważny jest czas. Dlatego też stworzyliśmy formę, dzięki której można podesłać do nas swoje prace, bez zbędnego logowania się na maila.
Jedyne co musisz zrobić, by twoja praca została poprawnie zakwalifikowana
  • Podać swój Nick. Opcjonalnie: po przecinku podać nazwę strony na której tworzysz (tylko jednej).
  • Wpisać swój adres e-mail, opcjonalnie w wiadomości podać inny kontakt. Ważne, by w razie problemów, można było się z tobą szybko skontaktować.
  • W wiadomości podać: nazwę rywalizacji (postu), oraz link do grafiki.
  • Zamieścić komentarz w rywalizacji, o przesłaniu przez formę pracy.
Życzymy powodzenia!
-Załoga Katalogu.



Prześlij komentarz

Szukajka

graphic-luna
© 2020 | graphic-luna