W tej witrynie są wykorzystywane pliki cookie, których google używa do świadczenia swoich usług i analizowania ruchu. Twój adres ip i nazwa klienta użytkownika oraz dane dotyczące wydajności i bezpieczeństwa są udostępniane firmie google, by zapewnić odpowiednią jakość usług, generować statystyki użytkowania oraz wykrywać nadużycia i na nie reagować.

Logo

Witaj na Katalogu Grafików , w sercu grafikosfery, gdzie wspieramy i doceniamy każdego grafika. Znajdziesz tu aktualności, artykuły oraz przeglądy pełne różnorodnych i ciekawych prac.

TŁO

POZNAJ NASZYCH GRAFIKÓW

KATALOGI

— 21 września 2015
(C) Jane ♥

Pytanie wydaje się banalne, ponieważ z pewnością jesteś grafikiem, który swój blog już ma. W takim razie ci gratuluję, bo sztuka tworzenia własnej stronki w internetach jest nie lada wyzwaniem i potrzeba naprawdę wiele zachodu, aby utrzymywać jakiś poziom. Jeśli jednak nie potrafisz się zdecydować czy założyć bloga, czy nie - przeczytaj ten wpis i zastosuj się do moich wskazówek. Mam spore doświadczenie w tych kwestiach, bo z nowymi graficznymi cudeńkami mam styczność na co dzień. Parę razy w miesiącu odzywają się osoby, chcące pochwalić się swoją twórczością poprzez promocję wśród naszej społeczności. No, zapraszam do lektury!

(C) Jane ♥

Gdzie najlepiej założyć graficznego bloga? Jestem zdania, że na blogspocie. Owszem, blogger psuje jakość dodawanych prac, lecz wszyscy (nie znam wyjątku) mają konta właśnie tutaj, więc korzystanie z innej platformy wiązałoby się z brakiem komentatorów. Zresztą, po co odstawać od reszty? Jak wszyscy to wszyscy, prawda? Jaką nazwę powinna nosić tego typu strona? Po pierwsze musi być krótka, łatwa do zapamiętania, a za razem bardzo oryginalna. Największym błędem jest łączenie kilku języków, gdzie na nazwę składa się polski, angielski i Bóg wie co jeszcze. Trzeba być w życiu konsekwentnym i się zdecydować. Albo grafika, albo graphic. Co można zrobić, by blog był popularny? Musisz być córką prezydenta, dziewczyną sportowca lub kuzynką jakiegoś sławnego piosenkarza, aby z dnia na dzień mieć milion fanów. Jakie kroki poczynić, aby wokół twojego kącika w internecie zebrała się publika? Masz kilka opcji do wyboru. Możesz rozreklamować się na fejsie, stworzyć własny fanpage, współpracować z innymi grafikami, korzystać z możliwości publikowania ogłoszeń na jakimś katalogu [autoreklama], polecić swoją twórczość znajomym, zainwestować i stworzyć szablonarnię lub komentować dzieła innych. Wersji jest naprawdę sporo, a o wielu z nich nie wspomniałam. Zanim jednak zabierzesz się za stworzenie swojego bloga, pamiętaj o kilku istotnych kwestiach. Wiąże się to ze skrupulatnością, kreatywnością, zapałem do pracy oraz wolnym czasem. Jeśli tego ostatniego masz naprawdę niewiele, najlepiej odłóż blogowanie na później.
Nie chcę zniechęcać cię do zakładania graficznego bloga, gdyż jest to naprawdę wspaniała przygoda. Możesz zarówno rozwijać swoje pasje, jak i poznawać nowe, niesamowite i inspirujące osobistości, o których krążą miejskie legendy. Mam nadzieję, że już wkrótce pochwalisz się swoją stronką, która dumnie zawiśnie w kolumnie blogów przynależących do naszego spisu. To jak, dasz się namówić? :)
Podziel się tym postem na:
Wiemy jak ważny jest czas. Dlatego też stworzyliśmy formę, dzięki której można podesłać do nas swoje prace, bez zbędnego logowania się na maila.
Jedyne co musisz zrobić, by twoja praca została poprawnie zakwalifikowana
  • Podać swój Nick. Opcjonalnie: po przecinku podać nazwę strony na której tworzysz (tylko jednej).
  • Wpisać swój adres e-mail, opcjonalnie w wiadomości podać inny kontakt. Ważne, by w razie problemów, można było się z tobą szybko skontaktować.
  • W wiadomości podać: nazwę rywalizacji (postu), oraz link do grafiki.
  • Zamieścić komentarz w rywalizacji, o przesłaniu przez formę pracy.
Życzymy powodzenia!
-Załoga Katalogu.



  1. Szczerze mówiąc sama zastanawiałam się nad stworzeniem własnego, graficznego kącika. Głównie z trickami CSS i innymi takimi do szablonów, ale... U mnie ostatnio pojawiła się ostatnia (przed cytatem) poruszona przez Ciebie kwestia. Dawno niczego nie dawałam na Pandę... Dawno niczego nie zrobiłam.
    Żałuję, że nie zrobiłam tego wcześniej bo najtrudniej zacząć... Wybić się właśnie. Później może pojawiłby się zapał, który wygrałby z moim lenistwem i ograniczonym czasem.

    Abstrahując jednak.
    Jak dla mnie najważniejszym do uzyskania popularności w blogosferze jest po prostu jakość. Jeśli robi się byle co - to się nikomu nie spodoba.Najlepiej najpierw poćwiczyć, potrenować. Potem próbować zaskoczyć innych czymś swoim. :)
    Reklama, fanpage i katalogi to moim zdaniem ten drugi w kolejności, choć również ważny aspekt.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak czytam i czytam i jak dla mnie ważne przy zakładaniu bloga jest to, aby tobie (osobie tworzącej) praca się podobała, bo jeśli tak nie jest to po co ją do dajesz i piszesz, że ci nie wyszła ? Oczywiście, ważna jest też opinia innych, bo to dzięki niej się rozwijamy, ale jeśli nam się nie podoba to co robimy, to po co to ciągnąć. Sama próbowałam kiedyś stworzyć blog graifczny (i nawet go miałam), ale czas nie pozwolił mi na jego tworzenie, nie mówię, że był idealny, tworzyłam bo chciałam, pomimo że dużo musiałam popracować na pracami.
    Ale to już strasznie odeszłam od tematu... Rzecz jasna ważny jest czas, ale bez przesady nie masz grafice poświęcać milionów godzin i nie odrabiać prac domowych.
    Blog to odpowiedzialność, nie ważne jaki, ważne jest aby posty były w miarę systematyczne i abyśmy o niego dbali. Można by go porównać do zwierzątka domowego np: psa, tak jak o zwierze tak o bloga musisz dbać o bloga, a wszystko co z nim zrobisz ma wpływ jak to potoczy się dalej.
    Jak dla mnie to właśnie te rzeczy są najważniejsze przy tworzeniu bloga :)

    OdpowiedzUsuń

Szukajka

graphic-luna
© 2020 | graphic-luna